Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Ilska och åter ilska.

Publicerad 2011-01-02 22:01:03 i Allmänt

Innan jag börjar skriva så säger jag det direkt...de jag skriver är mina åsikter och jag är inte direkt någon som hänger ut folk hur som helst men detta tar väl ändå priset....

Följer en blogg om en Tjej som blev mamma för 1 månad sen ..saken är det att hon är 15 bast, INGEN 15åring är mogen för ett barn, man är ju ffs barn själv:S men iallafall nu läste jag hennes blogg igen och i inlägget skriver hon att hon är gravid IGEN!ursäkta, men hur jävla korkad får man bli? Hon "gnäller" om att hon knappt klarar av och ta hand om det barnet hon har nu, och nu är hon på smällen igen och vill behålla detta barnet också!
Man kan i såna här fall inte bara tänka på sig själv, utan vad man har och erbjuda barnen man sätter till livet, ett barn är ingen leksak, det är ett liv som man ska försörja i 18 år, det kräver enormt mycket ansvar och tid och uppmärksamhet. Hon säger också att hon är emot abort, om man nu är det och med nöd och näppe klarar av det barnet man har varför är man då så oansvarig och går och har oskyddat sex igen? Lär man sig inte?
Hon trodde dessutom inte att man kunde bli med barn så snabbt efter en graviditet , klandrar inte henne för att hon inte visste(hon är trots allt bara 15) men dom som vet lite mer vet kanske att det är lite lättare och bli gravid när man redan varit det en gång..Jag blir bara så arg, när man tänker på dom stackarna som verkligen försöker och få barn, som längtar efter ett tillskott i familjen , men som kanske inte kan !
Sen finns där dom som inte är "lämpade" och bli föräldrar men som blir gravida lätt som en plätt..det är fan inte rättvist någonstans!!

Jag tycker att blir man gravid så ska man tänka på några saker innan man fullborda graviditeten
* Klarar jag verkligen av detta?
*Är jag tillräckligt mogen och ta på mig detta enorma ansvaret?
*Har jag det som krävs för och ge barnet en bra uppväxt?

ett barn behöver inte bara kärlek, utan en hel del materiela saker , och det är inte billigt
Som 15åring borde man konsentrera sig på skolan vännerna och dylikt..inte på ett litet barn som behöver blöjor, mat, kläder och allt va det bär med sig..

Jag skulle kunna göra detta inlägget ännu längre, men det ska jag inte
tycker bara att man borde lärt sig något efter första graviditeten om man är så pass ung, och inte bara tänka på sig själv och sina egna känslor. Som sagt det är ett litet barn, ett liv .. ingen leksak!!

Kan även tillägga att man är kanske ingen sämre förälder bara för man är ung, MEN man kan ju omöjligt ge barnet det en vuxen med utbildning, jobb  & INKOMST kan ge, så är det bara. det är fakta!

och nej nu drar jag inta ALLA unga föräldrar över en och samma kant, utan såna som i detta fallet är kanske 15 bast och inte ens går på gymnasiet och fortfarande går på barnbidrag.

Thats my opinion!!



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela