Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Alexandra G M Carlsson

Publicerad 2010-12-12 18:43:22 i Allmänt

Eftersom jag inte berättade så överdrivet mycket om mig själv innan så tänkte jag försöka göra det nu.

Jag föddes den 25 oktober 00.32 en tisdag och fick namnet Alexandra Gabriella Martina Carlsson.
Jag är yngst i syskonskaran på 3, har en syster och en bror.
Jag har även 2 brorsbarn som jag älskar väldigt mycket, Malte som är 2år och Signe som blir 4 månader på onsdag, Signe är även mitt gudbarn :)

Jag är 162cm kort och väger lite mer än vad jag önskar:P men dock inget som syns så mycket på mig !(komplex)
Ska nog(troligen) börja träna på gym efter nyår . skojskoj!
Jag gillar och träna(egentligen), men har inte blivit så mycket rörelse på något år :P
man ska få tummen ur röven också som de brukar säga. en spark i baken av någon ?!
Sen har jag ju också även en "sjukdom" i mina knä som jag  kan namnet på men verkligen inte utala de..vänta lite ska googla de:P ........
chondromalacia patellae heter den sjukdomen - brosket i knäna är ojämt vilket orsakar smärta och jag kan inte gå i trappor, cykla sitta på knäna osv utan att det gör förbaskat ont.  Men det är något jag får leva med .

För tillfälligt har jag inget jobb men letar febrilt efter ett, eller en utbildning som lockar, jag är lite kluven!
Men har jobbat lite från och till hos min mamma, hoppar in när dom är sjuka eller behöver extra hjälp osv.
Jag vill helst av allt jobba med djur, har en extremt stor passion för djur av alla slag nästan (dock inte spindlar )
Hade nog passat mig som handen i handsken att jobba på ett hunddagis/hundpensionat eller djurbutik eller liknande, jag är nöjd bara det hade haft med djur och göra(A)

jag är själv uppvuxen med djur i hemmet och runt omkring.
För några år sedan fick vi ta bort min bästa vän Tuttis, henne hade jag växt upp med
hon blev lastgammal, typ 12 år !Det var en väldigt jobbig period efteråt, helt plöstligt fanns där ingen som kom bjäffsande mot en när man kom hem, eller som låg hos en i sängen and so on..jätte stor förändring :/
efteråt sa mamma att vi ALDRIG MER skulle ha ett djur igen.
Nu ett x antal år senare har vi Både hund och Katt  ;D (med lite övertalning och tjatande i några år så gick det hem) Vi har Kenzo som är bordecollie/curly coated retriver och han är 3 år(inne i trotsåldern) och tro mig det märks även på hundar. Sen har vi Katten Maja(mest min) som jag fick av min Faster, hon är också 3 år och är en vanlig bonakatt men vi misstänker att där är lite siames(stavas det så?) i henne.

Jag bor tillsammans med mina föräldrar och djuren i en takvåning på 103kvm i västra Trelleborg.
vill flytta hemifrån, men det får ju vänta några år tills man har ett fast jobb ! Har det bra här hemma änsålänge :P

Min personlighet?
Jag är oftast glad och positiv, har humor som Mr Bean typ .
Jag har nog rätt så kort stubin, jag kan ryta ifrån ganska snabbt om något inte passar mig, men jag kan även (läs ibland) ha svårt för och säga vad jag tycker och tänker och låter saker och ting gro inom mig, vilket får mig och må väldigt dåligt. Jag är en väldigt känslosam person och har lätt för och gråta (det har blivit värre med åren efter svek otrohet osv) Jag tycker inte om och göra folk ledsna, i synnerhet inte min familj. Jag vill vara något i deras ögon och inte bara den "hon går bara hemma och dreller "typen .  På utsidan kanske jag verkar "tuff" men på insidan är jag så blödig som man kan bli, är dessutom väldigt blyg, iallafall när det kommer till killar.
Jag har en tendens och gräva ner mig själv om jag är ledsen eller så, tycker absolut inte om och prata om hur jag mår eller om känslor osv. Därimot lyssnar jag gärna på andras problem och ger mitt perspektiv på saker och ting, såklart om personen i frågan vill de.



Nu har jag väl berättat en del om mig, är det något jag missat så kommer det kanske i andra inlägg annars får ni helt enkelt fråga (om där nu är någon som ens läser min blogg:S)


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela