Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Lille Julafton/Julafton

Publicerad 2009-12-24 00:47:54 i Allmänt

Jaha då har de varit julafton i 30 minuter nu då(när jag börja skriva).. och jag känner riktigt hur jag vantrivs med att säga ordet"Julafton", har aldrig gjort det förut men nu så har de blivit så. antagligen pga allt skit som hänt den senaste tiden.. men de är bara att ta sig igenom"skiten".
Tänkte berätta lite hur min dag har sett ut idag och hur den kommer se ut när jag vaknar(julafton)

Börja med att jag vakna vid runt 10.00 låg och vred mig lite i sängen.
Hörde mamma och pappa snacka ut i köket, mamma skulle fylla på pappas mobil så säger mamma liknande"Kolla nu din saldo", pappa svarar-"Gör man det i vertyg?" och upp flyger jag ur sängen och håller på att garva ihjäl mig..
Det är fan min pappa i ett nötskal....strax efter kör dom till stan och jag börjar städa så smått, sen gick jag ut en runda med kenzo, sen vad de tänkt att jag skulle ner och sola men fortsatte ner til lstan istället, där jag mötte upp mamma och pappa. Handlade julklappar, kan dock påpeka att än är mamma inte klar och vi ska vara borta om sådär 13 timmar ungefär...gick massa runder i stan, sen körde vi till onoff och skulle kolla på en ny tv till vardagsrummet,  och ja vi kollade...sen körde vi pappa till jobb för dom skulle ha en "träff" där, så körde jag och mamma till stan IGEN ... ska säga er att handla julklappar med mamma är fan inte det lättaste, människan vet ju ALDRIG vad hon ska ha!.. Jag fick iallafall köpt mitt och de va sprit till på fredag;D haha..
var väl hemma vid halv 4, kastade snabbt i mig en baguette för sen skulle pappa och jag köra och fixa Maltes julklapp, och på vägen hem körde vi inom onoff igen och de sluta med att vi kom hem med en 42"tums LCD tv.
Och "skiten" va inte lätt och ha att göra med när vi väl skulle "installera" den.Som pappa svor...tror han svor i varje mening faktiskt. Innan vi fick in några kanaler hade han ringt 1 arbetskamrat och 1 styck kusin!
När väl kanalerna fanns på tvn så fattades givetvis ljudet...kan väl säga som så att vi de laget va inte pappa så glad...Långt om länge fick vi även ljug på tvn. dock inte i vårt surroundsystem..så det blir väl ett annat projekt i mellandagarna för pappa! Efter de stack jag och mamma till Maxi och handlade kom hem igen vid 19.25...19.30 börja bingolotto som vi så troget skulle spela som vi alltid gör på lillejulafton! Medans mamma och pappa valde skitlottorna så valde jag den med vinst på och blev 100kr rikare;D haha. Samtidigt som vi spela proppade vi även i oss lite julmat och godis....och nu sitter jag här.. nyduschad och rätt så trött eftersom man inte suttit ner något idag förutom i bilen från ställe till ställe.....
Ska nog strax bege mig in på rummet och se lite tv innan det är dags att sova...

Idag är det som sagt julafton ju och den ska spenderas hos bror med familjen och theres familj:)
Blir mat, kalle Anka, Julklappar, Julklappasleken och en massa mys! får jag hoppas...
Innan vi åker dit ska jag hunnit och varit och solat om där nu är öppet, duschat, fixa kläder, kolla så allt är nedpackat som ska med, sminka mig, fixa håret, klä mig.. herregud listan är lång....
Jag kommer bli gråhårig i förtid om de ska jäktas så här hela tiden....

Trots att jag inte gillar denna julen så kan jag väl åtminstone önska er en GodJul och hoppas gubbfan(tomten) kommer med julklappar till er!
Godnatt och adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela