Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Ett gudbarn jag haver kärt

Publicerad 2011-03-18 19:59:51 i Allmänt

Du lilla solstråle, nu har du i över 7 månader levt , förgyllat våra liv ännu mer
Från första stund jag såg dig låg du mig redan om hjärtat varmt, du föddes till världen en varm sommardag -10.
En sommardag som vi alla skulle minnas, det var då du Signe Linnea Carlsson gjorde familjerna Carlsson/Åkesson  stolta och glada för 2a gången. Stolta och glada över att en sån fin liten tös till familjen anlänt.
Jag som Faster var/är lika stolt denna gången som första gången då Malte föddes, två finare barn får man leta efter. Ni är fasters gullungar och jag kommer ALLTID finnas till hands för er båda.
Jag fick även äran och bli gudmor till Dig , något jag kom till och bära upp med stolthet.
Jag blev ju litt putt när jag inte fick bli de åt Malte så när jag fick "Nyheten" om och bli det till dig så blev jag extremt lycklig. Vilken ära, att någon har ett sånt förtroende för en, det trodde jag nog aldrig !
Så jag ska göra allt för du ska känna dig stolt över din gudmor, för jag är stolt över dig trots att du bara 7 månader är , du är den finaste lilla tösen på planeten <3

Glöm inte att faster Älskar er båda lika mycket <3


"Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som  man har"


Älskade Brosdotter/gudbarn !

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2011-03-18 23:02:19

fin dopdikt! den läste jag själv till annie på hennes dop :)

Postat av: Theres

Publicerad 2011-03-19 07:16:09

Va fint skrivet Alexandra!

Postat av: Alex

Publicerad 2011-03-19 10:10:35

taack Tack :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela