Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Frågor & Svar Om allt mellan himmel och jord.

Publicerad 2012-10-11 22:52:55 i Allmänt

Namn: Alexandra Gabriella Martina Carlsson
Dagens datum: 2012-10-11
1. Vem är du?
Är en snäll  och omtänksam tjej, som har båda fötterna på jorden, dock något galen ibland. :P
Finns alltid tillgänglig för vänner och familj när de behöver mig. Behöver jag berätta mer?, bättre ni träffa rmig och skapar en egen uppfattning, den kommer man längst på :)
2. Attityd:
Min attityd variera en del, både beroende på vilket humör jag är på och vem jag träffar.
Är dock väldigt rap i käften, & har inte längre några problem med att säga vad jag tycker och tänker.
3. Ålder:
Blir 24 år om 14 dagar. Hoppas på många paketos
4. E-post:
Skit i det du :D
5. Hemsida:
Hemsida och hemsida, har min blogg och facebook, det är där ni finner mig :P.
6. Du kommer från:
Trellehåla, tångens stad nr 1.
7. Du bor:
Trelleborg.
8. Mentalitet:
Sist jag fick frågan så svarade jag hetro så tror jag svarar det igen
9. Civilstatus:
Ofrivilligt singel :P
10. Stjärntecken:
Skorpion
11. Mac eller PC?
Jag har en laptop , räcker inte de?
12. 1024*768 eller 800*600?
inget av det..
13. Internet Explorer, Mozilla, Netscape eller annat?
Jag kör ju på explorer tyvärr :P
14. Din bästa egenskap:
Att jag är omtänksam som få:).
15. Din sämsta egenskap:
Envis som synden 
16. Husdjur:
3 st, 2 hundar och en katt
17. Familj:
Min familj består av Mamma, pappa storasyster och storebror & hans familj .
18. Kroppsdel du har mest nytta av:
Hjärnan är väl rätt bra och ha, men utan mina fötter hade jag inte kunnat gå så de står mellan dom två :P
19. Kroppsdel du tycker bäst om:
Mina ögon kanske....
20. Jag sover:
Ensam :( buuuhuu...
21. Djur jag är lik:
En hamster? då alla pikar mig för mina hamsterkinder när jag ler ........
22. Tror du på något? .
om du syftar på gud eller så här så Nä verkligen inte.. & hade aset funnits så hade han/hon varit illa ute.
23. Frisyr:
Långt ....
24. Hårfärg:
ljusbrunt,,,,
25. Ögonfärg:
Chokladbruna:)
26. Längd:
162..typ....
27. Vikt:
Min vikt är min och ingen annans :D
28. Skostorlek:
37 eller 37,5 eller 38..det varierar beroende på skon
29. Gillar:
Ärliga och trogna människor 
30. Ogillar:
Folk som sårar och ljuger och behandlar mig och mina nära & kära illa.
31. Favoritmat:
Tacos helt klart.
32. Favoritglass:
Äter inte överdrivet med glass, men chocklad eller en piggilinis...
33. Favoritdessert:
Cheesecake.
34. Favoritpizza:
Vesuvio, kebabpizza eller en calzone ...variation behövs!
36. Gillar du godis?  Vilken dum fråga, vem gör inte det?!
37. Isåfall vilken sort?
Lakrits och choklad. 
38. Favoritdrink:
P2 eller redbullvodka. :D
39. Favoritfilm:
Har väl ingen direkt favorit, men en skräckis går alltid hem
40. Favoritdag:
Fredag och Lördag, resten av dagarna är så onödiga, varför finns dom?!
41. Favoritklädesplagg:
Naket?
42. Favoritbok:
Läser bara skvallerblaskor.
43. Musiksmak:
Jag lyssnar på det mesta, dock inte eminem ;)
44. Favoritdoft:
Paco Rabanne & doften av taco ;D haha
45. Favoritblomma:
orkidéer & rosor
46. Öl eller vin?
Helst inget av det, me när man börjar bli riktigt på de så kan en och annan öl slinka ner. Men aldrig någonsin vin.. tvi.. kärringa dricka!
47. Liknar du en kändis?
Nope,
48. Senast köpta skiva:
Ööh, för typ 2 miljoner år sen?!
49. Senast film på bio:
Nya Batman filmen...helt fantastiskt bra!
50. Bästa låten i världen:
Öh..den får jag fundera på ;)
51. Senast lästa bok:
Antagligen ingen som va bra eftersom jag inte minns vad den heter. 
52. Favoritförfattare:
Läser fortfarande inte böcker, därför har jag ingen favorit författare.
53. Skriver du dagbok?
Nja om bloggen räknas som dagbok så ja, annars så nej
54. Bästa årstiden:
Helt klart vintern..så sjukt mysigt och jag älskar julen & jag är extra mysig på denna årstiden!!
55. Älsklingsfärg:
Svart & lila
56. Skulle aldrig ta på dig:
Kortkort  & latex
57. Vad ville du bli när du var liten?
Stor? Fast nu vill jag bli liten igen så det där är lite jobbigt...
58. Blev du det?
Ja jag är ju stor nu, kanske inte till växten men åldersmässigt :P
59. Brinner för:
vet inte..att hitta kärleken kanske?
60. Sportbil eller familjebil?
Sportbil, helt klart! Mustang for life!
62. Har du nån nojja?
Jag blir nojjig av att köra i malmö... det är förenat med livsfara.
63. Fobier?
Spindlar i alla dess former och storlekar
64. Deppig eller glad?
Man vill ju vara glad 24/7, men det är klart man ahr sina deppiga stunder.
65. Politiskt insatt?
Nej fy fan.
66. Värdesätter du ärlighet?
Absolut. Mer än något annat..med ärlighet kommer man längst här i livet
67. Brukar du dra "vita lögner"?
Nej, men jag brukar förvränga sanningen lite så där smått ibland kanske, dock inte om något opassande.
68. Är det ok med vita lögner?
Ja till en viss gräns är det ju..
69. Känner du en mytoman?
Nä jag vill inte blanda mig med såna människor
70. Har du pojkvän/flickvän?
Nä:7.. jag har mig själv iallafall.
71. Är du kär?
Jag har inte varit kär på 3 år.....
72. Hur tidigt stiger du upp?
Om det är skola kl 8 så 07.05 :)
73. Är det bra eller dåligt?
DÅLIGT! är ingen morgonmänniska och kan ha väldigt dåligt humör på morgonen.
74. Vem/vilka vet mest om dig?
Det skulle väl vra Hassel & Theres(Brossans sambo)
75. Gillar du att slåss eller?
Nä, det är fegt att slåss. MEN hade någon slagit mig så hade jag nog itne tvekat på och slå tillbaka.
76. Vad har du på dig just nu?
Onepiece (A)
77. Vad ska du göra ikväll?
Det är kväll nu, & nu sitter jag här och skriver samtidigt som jag lyssnar på musik och kastar blickar mot tvn:P
78. När var du senast riktigt full?
Förr förra helgen..det blev kanske några droppar för mycket....
79. Är du seriös?
Absolut.
80. Hur många handväskor äger du?
Typ inga.. är inte den typ av brud som springer och fjollar mig med väskor..men de kommer kanske :P
81. Hur många bilar har du/ din familj: 
Jag har en Honda, pappa & mamma har en honda, Syrran har en seat och brossan har typ 4 bilar varav en är en skoda och en annan är en wolkswagen
82. Hur många biologiska syskon har du?
2...vad jag vet om ? :P
83. Isåfall, vad heter de?
Micael & Jenny
84. Hur många timmar sover du per natt?
försöker att sova minst 7 timmar.
85. Vem är snyggast i världen?
Vilken fråga... det vet jag väl inte...anser att insidan är 10 ggr viktigare än utsidan.
86. Vad är du allergisk mot?
Mot kiwi tror jag, kliar så förbanant på tungan när jag käkat de. 
87. Ska du duscha idag?
Jag badade innan ...
88. Vad är det för veckodag?
Torsdag
89. Vad är det för datum idag?
2012-10-11
90. Vad gör du nästa år?
Förhoppningsvis jobbar jag , kanske tar en solsemester och annat smått och gott.
91. Är du likgiltig?
Njäeeeee....
92. Hårdrock eller synth?
Öh, inget av det 
93. Är du uppväxt i stan eller på landet?
Är en statsunge som Hassel så fint kallar mig
94. Har du utländska föräldrar?
Nope.
95. Gillar du att laga mat?
Nä usch, sätter man mig i köket kan man likabra förbeställa hämtmat.
96. Märkeskläder eller secondhand?
Budget?
97. Hur många par skor har du?
15-20 kanske ?mamma anser ialalfall att jag har för många
98. Är du sexuellt frustrerad?
Är de så lämpligt att ta upp här`?
99. Vem är snällast just nu?
Jag såklart...vem annars?!
100. Var har du ont?
I mina fingrar va allt jäkla skrivande..varför är du/ni så jävla nyfikna för!
101. Blyga eller framåt killar/tjejer?
Både och kanske, har inget emot en småblyg kille bara han inte är överdrivet blyg, kan bli jobbigt då eftersom jag också har en tendens att bli blyg
102. Vad har/hade du mvg i?
Ehm i Arbetsmiljö & säkerhet
103. Är du blyg?
 Kan vara rätt blyg ibland..
104. Har du någon tatuering alt. piercing?
har 4 tatueringar och en 5e påväg samt piercing i naveln och töjningar  i öronen :P
105. Har du kompisar som bor utomlands?
Japp, har en i Californien
106. Hur många gånger körde du upp för att få körkortet?
en gång. var ute i kanske 10 min :P
107. Föddes du med någon sjukdom?
Ja, jag föddes med en hjärtklaffssjukdom.
108. Har du genomgått en operation?
Ja, jag har opererat bort min galla -10
109. Har du åkt ambulans?
Jag har legat i en, om det räknas..dock är där inte många som vetat om det men nu gör dom väl :P
110. Har du svimmat någon gång?
Ja, stunden innan jag skulle opereras, hade fått kanyl i handen sen tuppa jag så fick ligga med dropp innan OP :P
111. Har du blivit kramad?
ja många gånger.
112. Har du saknat någon?
Ja, & jag saknar någon dagligen.
113. Vilket är det vackraste ordet/orden du vet:
När någon som betyder mycket för mig säger "jag älskar dig" & faktiskt menar det..
114. Vilken person i hela världen skulle du helst vilja träffa, och varför:
Skulle vilja träffa min fafar som jag aldrig hann träffa, han dog -84
Sen skulle jag göra allt för att få träffa finaste Nea igen, hon togs ifrån oss alldeles för tidigt, bara 14 år gammal :(
115. Favoritparfym?
Paco Rabanne, både för män & för kvinnor..den är helt jävla, ja vad säger man.. WOOOW!
116. Vilken svordom använder du mest?
Håll käften
117. Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
ohja, finns där alldeles säkert, men jag borstar bara av mig det och fortsätter med mitt :)
118. Hur många barn vill du ha?
ett eller två... Det är inte bara till att skaffa en drös med ungar, man ska kunna fö dom också.Inte många som tänker på den biten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela