Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Sjuk, Barnpassning, Kalas

Publicerad 2011-02-14 00:33:50 i Allmänt

Sjuk...började i torsdags att jag hade svinont i halsen när jag vakna! Tänkte, aja det är väl sån vanligt halsont som jag brukar ha ibland när jag vaknar,för ibland kan jag vakna med halsont sen efter nån timme så är det borta igen..så ja den teorin körde jag på!
Pratade med Theres lite smått över face och hon bara
T- faan du kan inte bli sjuk nu (jag skulle passa malte och signe och svea lördag-söndag) 
J-Näe jag kan ju inte de:P
T- Fast Malte och signe är också förkylda så då kan ni snora tillsammans
J- Men jag är inte förkyld
T- det kommer..
J- De tror jag inte mitt halsont brukar försvinna efter typ 2 dagar

HA HA HA, tjiiii fick jag framåt eftermiddagen/kvällen flög väääärldens förkylning på mig från ingenstans, den va nog ute efter och döda eller något, seriöst tömde tre paket näsdukar på 1,5 dag :S Nässprayet gick varmt och jag som inte brukar ge med mig för "läkemedel" men det behövdes ! Hade även feber sen på fredagen, smart som jag TÄNKTE va så tog jag glass för de ska va bra mot feber har jag hört(hade ingen panodil eller liknande hemma)nååja, så smart drag va det väl inte direkt av mig eftersom jag samtidigt som jag åt glass drack en kopp varmt te, Hallå liksom till vilken nytta skulle glassen göra? INGEN !!   
För och avrunda denna sjukrecension så mår jag betydligt bättre idag än vad jag gjorde i torsdag och fredags, men fortfarande lite förkyld!


Barnpassning
I lördags körde jag och Jenny till Micael Och Theres, vi skulle passa vildjuren(Malte, Signe & Svea)
Kom dit vid 3 tiden, Jenny gjorde Mat och så till Malte runt 5 tiden? medans jag..ja jag minns inte vad jag gjorde(mitt minne har blivit försämrat med åren) Signe sov, asusual!!
Blev lite mys med Barnen och Svea sen gjrode jag Välling till Malte vid 19 och när han druckit upp den så sa han" Nu ska jag gå in och sova"  min haka va nog nere i marken vi det laget ..När jag passar honom brukar han ALDRIG va så lätt och lägga ... Fortfarande chockad:O:O iallafall jenny gick in och la sig med honom och efter typ 5 min kom hon ut igen och då sov han !!! FORTFARANDE CHOCKAD! Hooooooppas han är lika lätt och lägga nästa gång han ska sova hos oss *peppa peppa* :D Så jag och jenny fick väl en hyffsat lugn kväll framför melodifestivalen vilket jag tycker inte var någon höjdare direkt ! Hallå jaaaa bättring ffs!!
Blev mycket mys med Svea också, hon är riktigt gosig när hon fått varva ner , hon sover som en liten bebis på en! Blev mys med Signe också , men framåt småtimmarna blev hon vääldigt grinig , hon va övertrött måste varit därför, för maten tystade inte henne:P Men till slut somnade även hon:)
blev väl inte direkt den sömnrikaste natten, Malte sov mellan mig och jenny och att en sån liten kropp kan behöva ta sååån stoooor plats , de förstår jag inte:P
hade man inte hans bak i huvudet så va det fötterna....Man ska ju inte påstå att sömn är överskattat för det är det veeeerkligen inte !!! ovanpå den sömnlösa natten så vakna Signe halv 6 ..YAAAAY!
Hon fick ny blöja, vilket btw behövdes för herre min skapare vilket lass hon hade gjort i den ! Kan en liten människa verkligen producera så mycket skit?!?!?! uppenbarligen säger ju jag ! hahaha!
Signe somnade om ett tag efter hon fått välling/mat igen ! Malte som vakna i samma veva som Signe va ju dock inte lika lätt till och somna om! Han somnade väll runt halv 9 då skulle även jag och jenny passa på och få nån timmes mer sömn ! Tjiii fick jag igen (två gånger på en och samma helg, hur fan är det möjligt) När Malte väl somnat, tror ni inte Signe vaknar då? jooooodååå! Så ingen sömn för Alex inte , vem har sagt att jag behöver sömn?:P aja.. Micael & theres va hemma igen vid 12.30 idag(Söndag) då var vår barnpassning/hundpassning över


Signe, stora flickan! Blir 6 månader på tisdag!!


HAHA! CUTIEPIE!
Satte på Svea en av Signes gamla bodys! 

(orkar inte lägga in fler bilder, får bli senare isåfall)

Kalas
Ja idag blev pappa 1 år äldre , åt god mat och till efterrätt blev det kladdkaka (: *SVULLO*
Det va även Svea och Kenzos första träff, Svea tyckte de va skitkul men kenzo hade ju andra åsikter om saken:P
han morrade åt henne för hon sprang han i hälarna hela tiden:P sen fick Svea va uppe i famnen , Kenzo gick bara och blängde på henne haha ... Hoppas det går bättre nästa gång (: Kenzo digga kanske inte att hon va så påflugen redan vid första träffen;) haha:D
But she´s just a puppy,who can blame her !
Iallafall, gästerna försvann lika snabbt som dom kom kändes det som men ja :S

Nu ligger jag i sängen , som jag gjort de senaste timmarna, tänkte ta igen den sömn jag inte fick i helgen
 efter jag kollat på dumburken lite !!

OVER AND OUT !

(OM bloggen/inläggen är långtråkiga/korta och innehållslösa så kvid inte, denna bloggen är MIN och jag skriver hur mycket/lite JAG vill och om vad JAG vill, det är MINA åsikter och MINA tankar :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela