Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Skolan är mitt nya liv...or is it!?

Publicerad 2011-09-20 20:03:18 i Allmänt

I know, det va ett jävla tag sen jag skrev ..IGEN!
Ska sluta att lova och bättra mig med bloggandet för det blir ändå inte bättre än så här :P i synnerhet inte nu när jag börjat skolan och är fullkomligt slut när jag kommer hem om dagarna...
har gått i skolan i 1 månad nu ungefär och har redan avverkat 3 dataprov och 2 tentor, en i hälsopedagogiken som gick rent åt heeelvete och en i Medicinsk grundkurs som gick betydligt bättre :)
Har nog lämnat in 3-4 arbeten också och hunnit med en redovisning som jag fick VG i :)
Så det är kanske inte så konstigt att jag inte haft tid och ork att uppdatera...har inte ens umgåtts med kompisar sen jag börja skolan, inte ens på helgerna för dom har gått åt till att antingen plugga eller samla kraft inför en ny skolvecka...Det tar tid att vänja sig vid ett sånt här "Liv" igen :P
förresten så har jag klarat av en hel kurs på typ 3,5 vecka som ska va klar först till jul, duktig jag är :)

Annars så har jag hamnat i en mycket bra klass, alla/dom flesta är väldigt trevliga att ha och göra med..vi är runt 30 i klassen varav en är Kille ;P
Vissa tar mer plats än andra, men så är det väl alltid..jag väljer dock att "va" med dom som tar mindre plats för det är där jag passar in.

Om någon vecka ska vi ut på praktik i 5 veckor...inget jag ser framemot faktiskt :O men men man måste så det är bara och se glad ut och ta sig igenom dom 5 veckorna ;P
och snart är det inte långt kvar till jullov..Höhö!

Men innan dess är där lite saker som ska avverkas
* Ska göra VG/MVG prov i datakunskap
* Tenta i vård och omsorg den 27 Sep.
* Ullared den 1 okt och handla julklappar/paketer m.m
* Mamma fyller år 7 Okt
* Malte fyller 3 år den 14 okt
* Jag fyller 23 år den 25 okt

Det blir en dyr månad !!

vad har hänt den senaste tiden då bortsett från skolan?
Hrm..jag har piercat mig och dom som känner mig vet var jag piercat mig och fyfan i helvete vilken smärta.
En gång och aldrig mer...att tatuera sig innebär mindre smärta om ni frågar mig.
Alltså mycket mer än så har där väl egentligen inte hänt..mitt liv är skolan nu i stort sett..
Har inte ens festat på 4 veckor jösseskos!
Men på lördag blir det ändring med det..har bestämt mig för och kräma lite, det är 1 års jubileum så kan säkert bli skoj :)

Och som vissa av mina kompisar säkert märkt så hör jag inte av mig lika ofta längre, mest för jag är så trött på att alltid vara den som hör av mig till andra, har valt vilka jag hör av mig till och vilka jag inte gör det till
...man måste ju få smaka på sin egna kaka för och se hur den egentligen smakar.
Nu lät jag säkerligen bitchig and much more men någon gång måste man säga enough is enough!

Näe nu har jag nog inte mer att dela med mig av, har väl berättat det mesta..
Dags för IDOL :)




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela