Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Vart är denna världen påväg?

Publicerad 2011-07-23 21:29:49 i Allmänt

..det är något jag frågar mig rätt ofta .. nästan varje dag står det något nytt i tidiningarna/nätet som chockar en, samtidigt som det inte chockar en för vi lever i en sjuk värld.
Det här som hände i oslo igår är ju bara sjukt. vad har dessa oskyldiga människorna gjort för och förtjäna denna tragedi? Över 85 stycken döda, det värsta av allt är att mannen bakom detta kan vara ut om 14 år, HUR JÄVLA SJUKT ÄR INTE DET?. En sådan människa förtjänar inget annat än och bli torterad till döds . han förtjänar inte att leva överhuvudtaget. Vem fan gav han rätten och ta en människas liv? 85 människors liv??!!
Att sätta han bakom galler hjälper inte, hade detta varit i USA hade han blivit dödsdömd, men i fattiga sverige där får man bara ett x antal fjuttiga år i fängelset om du så dödat 1 person eller 101 personer. Du får fler år för "pengabrott" än vad du får för ett mord. Är en människas liv verkligen inte värt mer?  Löjligt är vad det är!
Straffen borde skärpas och det innan det är försent.

man vågar ju snart inte gå utanför dörren längre!
Det är mer än hollywood stjärnorna som behöver livvakter , det är förfan hela befolkningen!!
Lite dramaqueen där kanske, men ni fattar säkert vart jag vill komma med saken!

Jag lider med dom drabbade i oslo & på ön.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela