Det är aldrig försent att skapa minnen för livet!

Im going home...

Publicerad 2010-09-28 22:47:32 i Allmänt

..to the place were I belong var den låten som spelades precis samma dag och samma sekund som vi satt i bilen på vägen hem med Kenzo.
Han hade legat inne på djursjukhuset i Malmö i 1 vecka kanske? minns inte helt
Jag hade upptäckt att hans öron var väldigt gula och likaså hans mage och urin, så jag frågade Theres som är min brors sambo och som jobbar på en veterinärklinik om detta va normalt, givetvis var det inte det
så det togs en massa prover på Kenzo , det visade sig att han fått en dödlig sjukdom och skulle  läggas in. En sjukdom som egentligen bara skulle finnas i utlandet men som antagligen följt med in i landet med en hund eller något. Denna sjukdomen som jag inte minns namnet på hade tagit livet på en del hundar.
Och när man hör att den är dödlig så blir man ju genast rädd och bygger upp värsta senariet.
hade bara haft kenzo en litet tag så de fick absolut inte hända, han låg inne med antibiotika osv
När vi hälsade på honom fick vi ha handskar på oss när vi klappa honom för de kunde föras över till andra djur ?
Kenzo blev rätt undernärd av detta, man såg mer än vad man skulle se. Min valp va sjuk och det va inte det minsta kul, ville inte att han skulle må dåligt ju.
Hur som helst så kom kenzo in i rättan tid och han överlevde denna sjukdomen.
Har fått höra att efter kenzo upptäcktes med detta så har fler hundar kommit in med samma sjukdom men inte överlevt.. jag tackar gudarna för Kenzo är med oss idag !

De var en väldig lättnad när vi fick hämta hem honom, och jag tycker det va så passande när de spela på radion i bilen " Im going home" ,än idag blir jag tårögd när jag hör den och tänker på vad den förknippas med

En kämpe<3


Idag mår kenzo bra, har dock några kilon för mycket, men dom ska vi jobba med och få bort så småningom:P
Han är en knasig hund, som har haft en del skit för sig ,  "trots de" kommer han alltid vara speciell i mina ögon!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-30 00:01:50

hur gml e han? va e d fr ras? skiiit fin!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-30 12:47:47

Han är 3 år och är en blandning mellan border coolie/curly coated retriver . Tack, ja han är fin(:

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Välkommen till min blogg, här skriver jag om allt och inget, onödigt som nödvändigt, roligt som tråkigt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela